System Volvo najlepiej chroni kręgosłup

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    System Volvo najlepiej chroni kręgosłup

    octavia, przejrzyj Panoramę Firm lub ksiażkę tel. w Lublinie na pewno są warsztaty elektromechaniki samochodowej
    może tu http://www.jaker.lublin.pl/index.php...tpage&Itemid=1
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    System Volvo najlepiej chroni kręgosłup

    W przeprowadzonym przez EuroNCAP z inicjatywy największego europejskiego automobilklubu ADAC teście badającym stopień ochrony pasażerów przed urazami kręgosłupa zwyciężył system WHIPS, zaprojektowany przez Volvo.

    Test ten jest najnowszym i jednolitym dla całej Europy sposobem sprawdzania siedzeń samochodów. Już za kilka miesięcy będzie on funkcjonował jako jeden ze standardowych testów zderzeniowych.

    System WHIPS został wprowadzony przez Volvo Cars już w 1998 roku. Obecnie jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli marki. Jego zadaniem jest ochrona karku i szyi, które już przy niewielkich prędkościach uderzenia w tył samochodu narażone są na poważne obrażenia.

    System WHIPS zmniejsza znacząco obciążenie szyi i kręgosłupa użytkowników pojazdu. W rozwiązaniu tym całe oparcie fotela jest tak skonstruowane, aby w razie uderzenia w tył samochodu chronić kręgi szyjne jadącego. W razie silnego uderzenia od tyłu oparcia foteli oraz zagłówki poddają się ruchowi ciała osoby siedzącej na tym miejscu.

    Podczas badań testowych (przy różnych prędkościach pomiędzy 30 a 50 km/h) szczególną uwagę zwrócono na fakt ścisłego przylegania zagłówka bezpośrednio do tyłu głowy, który wraz oparciem fotela absorbuje energię, tak, aby odcinek szyjny kręgosłupa nie został przeciążony.

    Link do źródła: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/43919
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Bazyli76
      Rider
      • 2006
      • 487

      #3
      Wszystko pięknie, ale jeszcze nie skonstruowano standartowego fotela w żadnym aucie, który by miał odpowiednią wysokość dla mnie. Co mi po zajebistym zagłówku skoro zawsze jest on za nisko w stosunku do mojej głowy? Wszystko przez to że mam 2m wzrostu, a testy , manekiny i fotele są produkowane podejrzewam dla maks 185 cm

      Komentarz

      Pracuję...